30 Nisan 2014 Çarşamba

ABDULLAH ÖZDEMİR


KİMDİR:  Mimar.
Yerel bir gazeteye verdiği demecinde görüşlerini şöyle sıralamaktadır: “Kişi olarak kendimi Anadolu'nun bir parçası olarak görüyorum. Türkiye'de eğitim aldım, bütün meslek hayatımın Türkiye'de geçti. Kültürel farklılıklara olan merakım, yaşadığım coğrafyanın müzik, felsefe ve arkeolojisini araştırmama vesile oldu. Bu sayede bütün o kültürel farklılıkları yaşama fırsatını buldum. Dolayısıyla bunların hepsini kendi içimde duyuyorum. Bunları birbirleriyle zıtlaşan unsurlar olarak görmüyorum. Bunlar, yaşadığımız coğrafyanın kültürleri, medeniyetleridir”.

DOĞUMU: Maraş’ta 1950’de doğdu.

EDEBİ YAŞAMI
1.    Maraş’ta mesleği ile ilgili yazılı ve görsel çalışmalar yaptı.
2.    Maraş Kent Dokusu üzerine 30 yılı aşkın bir süre çalışma yaptı.
3.    Maraş ve Türk halk müziği üzerine hazırlamış olduğu 30 civarında makale, çeşitli gazete ve dergilerde yayınlandı.
4.    Mersin, Bodrum, Gaziantep ve Malatya’da mimarlık tasarımları uygulandı.

AYLIK BÜLTEN: “Gurgumda Zaman” adlı aylık bir bülten yayınladı. Ayrıca kent dokusu üzerine bir kitap oluşturacak çapta çalışmalar yaptı.

ESERİ: Resim çalışmaları da yaptı. Türk halk müziği üzerine araştırmaları 400 kasette topladı. Evinde arkeolojik, etnografik  eşya, resim, kilim koleksiyonu oluşturdu.

-------

AÇIKLAMA
Görüşleri:  “Mimarlığın evrensel olabilmesi için kendi yerel dinamiklerinden beslenmesi gerekir” diye düşündüğünü anlatan Mimar Abdullah Özdemir “Bu açıdan, düşünce olarak çağdaş Anadolu kültürünün mimarisini oluşturmaya çalışıyorum. Bunun için de gördüğüm, bildiğim, okuduğum, duyduğum her şeyden yararlanmak istiyorum. Dolayısıyla Batı'daki düşünceler de benim çalışmalarım içinde yer almaktadır. 2000'li yıllarda, bulunduğumuz topraklarda, Anadolu'nun mimarisini yapmaya çalışıyorum. Anadolu insanına, toprağına ve kültürüne yabancılaştırılmış olanlar bunun olmayacağını düşünebilir, ancak ben bu topraklara inanıyorum. Bu güvenle düşüncelerimi gerçekleştirmeye çalışıyorum. Bunun için Batı'ya karşı olmak da gerekmiyor” diye konuştu. Özdemir, şunları kaydetti:
“Bütün bunlar, aslında biz istesek de istemesek de bizi oluşturan unsurlardır. Bu meselelerle ilgili sorulara cevap bulmaya çalıştığımız zaman, aslında tüm cevapların Anadolu kültürüne katkı koyma çabasından kaynaklandığını görebiliriz. Mimari, şehirde yaşayanların rollerini belirler, onları yönlendirir. Yozlaşmış bir yığın mıyız, bireylerde oluşmuş bir toplum mu, bunu mimari tayin eder. Herhangi bir kentin panoramik fotoğrafına bakarak orada oturanların ekonomik, psikolojik, eğitimsel her türlü durumunu anlayabiliriz. Kentte meydan yoksa demokrasi gelişmez yaya yolları darsa, bireye saygı kıttır. Yapılar çok katlıysa kanser yaygındır; çünkü komşuluk ölmüştür...”
Kötü binada iyi insan yetişmeyeceğini öne süren Kahramanmaraşlı Mimar Abdullah Özdemir, mimarinin kente karakter temin ettiğini vurgulayarak “Mimari ortak paydadan mahrum şehirde, insanların aşkları kısa sürer kavgaları uzun...” uyarısında da bulundu.
bugün gazetesi

------ 

TMMOB'un Kahramanmaraş Temsilciliğini yürüten ve kamuoyunun pek sıcak bakmadığı bir isim olan Abdullah Özdemir'in görevinden alındığı, yerine ise Hasan Kılıçkıran'ın atandığı öğrenildi.
diyor bir yerel gazete.
------
yukarıdaki habere,
Bir yorumcu diyor ki: “ bu kadar önemli bir değerimizi dedikodu haberiyle üzdüğümüze yazık

Sayın Abdullah Özdemir Kahramanmaraş'ın en önemli değerlerinden biridir. Gerek Maraş hakkındaki engin bilgisi gerek bölgeye kültürel anlamda yapmış olduğu katkılar yadsınamayacak düzeydedir. Bence haberde söylediğiniz kamuoyunun pek sıcak bakmadığı biri.... yanlı bir haber yaptığınızın göstergesi. Biz gayet sıcak bakıyoruz.  – Saygılar, Ata Köker”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder