29 Nisan 2014 Salı

KUL ALİ (ALİ KORKMAZ)


ASIL ADI : Ali  Korkmaz'dır. 

KİMDİR: Din Görevlisi ve Ozan

DOĞUMU: 1946 Yılında  Maraş’ın Variyanlı (Topçalı) köyünde doğdu.

ÖĞRENİMİ: İlkokuldan sonra köylerdeki ilim sahiplerinden  başta fıkıh olmak üzere gerekli   olan dersleri aldı.

OKUDU VE YAZDI: Geride bıraktığı yılları okumak ve yazmakla, çerçi gibi dolaştığı köylerdeki insanlara verdiği derslerle geçirdi. 

EDEBİ HAYATI:  Birçok dergi v e gazetelerde
Yazıları yayınlandı. Bunlardan bazıları takvim yapraklarına girdi, bazıları da antolojilere. Yazılarının yayınlandığı dergi ve gazetelerin bazıları şunlardır: İslam, Fedai, Diyanet, Hakses, Mektup, Tebliğ, Ufuk, Milli Gazete İttihat vs…

Ozan  500 şiirlik yazma divanını:
a) Diyanet Vakfına,
b) İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dekanlığına bağışlamıştır.

ÖLÜMÜ: 2013 yılı sonu.

MEDENİ HALİ: Evli ve 6 çocuk babasıdır.  

----

şiirlerinden

1.

görgüsüz

Dost tutmuştur  namussuzu arsızı
Alkışlıyor ayyaş ile hırsızı
Çoban tuttuk köye bir görgüsüzü
Davud oğlu Süleyman’ı beğenmez

Otu ezip ilaç yapanın biri
Eflatun‘u ve Lokman’ı beğenmez
Müezzin ettik camiye kibiri
Selman Bilal  Habeşiyi beğenmez

Halk içinde süslü püslü salınır
Bir şey desen kiprit gibi alınır
İmam olsa fatihada yanılır
Ebüssuud Efendiyi beğenmez

Gün battıktan sonra eve gelemez
Gözlerinin çapağını silemez
Besmelenin  manasını bilemez
İbn’i  Kemal, Gazali’yi beğenmez

 2.

istanbul’da gördüklerim  

Bir gün İstanbul’a sefer eyledim
Sanki Avrupa da bulunmuş gördüm
Bilmem bu düzene ben ne eyledim
Bin yıllık tarihi silinmiş gördüm

Ecdadımın eserleri yıkılmış
Kutsal eşya bir odaya tıkılmış
Avrupa’dan diken gelmiş ekilmiş
Ecdat güllerini yolunmuş gördüm

Paris kızı gibi açılmış bacı
Mahsurdur şahımın tahtı ve tacı
Müslüman olarak bunlar ne acı
Mü’min bağrını delinmiş gördüm

Fatih böyle olsun diye almamış
Bizans'ın surunu boşa delmemiş
Sanki Ulubat’lı Hasan gelmemiş
Ayasofya boşa alınmış gördüm

Ağlar Fatih Akşemddin sızılar
Kara imiş alnımdaki yazılar
Yas bürünmüş şehitlerle gaziler
Sanki boşa namaz kılınmış gördüm

Aklı olan yere düşer bayılır
Tevhit şerbetinden içen ayılır
Çıplak gezmek medeniyet sayılır
Kapalı gezene gülünmüş gördüm

Gam kasevet bastı yine berbadım
Arş’ı Kürsü delip geçti feryadım
Tek vücut gibiydi benim ecdadım
Nesili seksene bölünmüş gördüm

İslamı  istila  etmiş kefere
Boşa yorulmuşum ben bu safere
Firavun’un varamadığı küfüre
Yirminci asırda gelinmiş gördüm

Bu şehirde şeyhülislam olurda
Eski halk huzuru dinde bulurda
Hakkın nuru gönüllere dolardı
Şimdi gönülleri çelinmiş gördüm

Kul Ali der göğe uçmuş bereket
Nerde İstanbul’da eski zarafet
Kabus gibi çökmüş başa felaket
Edebi hayayı çalınmış gördüm
3.

diyor 

Kuran’ı Kerimde yüce Allah’ım
Cümle mahluk hepsi bana kul diyor
Hayvanlardan insanları ayırdım
Onlar hayvan sen de insan ol diyor

Birkez düşün akıl verdim başına
Senin aklın ermez Benim işime
Verdiceğim ekmek ile aşına
Şükür eyle Birliğimi bil diyor

Yürü diye ayak verdim yoluna
Söyle diye kelam verdim diline
Çalış diye kuvvet verdim koluna
Şu dünyada senin dostun kol diyor

Hiç unutma bu hayatı vereni
Muhammet'dir  müminlerin yareni
Size göndermişim yüce Kuran’ı
Gideceksen işte doğru yol diyor

Evin barkın viran olup kalacak
Mirasçılar gelip malın alacak
Ahirette iki ev var dolacak
Doğru git de cennetime dol diyor

Şu boynuna farz olanı bilsene
Burada ağlayıp da orda gülsene
Oruç tutup namazını kılsana
Tut orucu namazı da kıl diyor

Yalan haram doğru söyle sözünü
Huzurumda kara etme yüzünü
Birliğime doğru tut gel özünü
Kalbindeki kiri pası sil diyor

Kul Ali der böyle verdim kararım
Ölenedek ben doğruyu ararım
Kulum senden bu dilleri sorarım
Hele bir gün  huzuruma gel diyor

4.

kokusu yok

Bin bir çeşit yol var koca dünyada
Hakk’a ulaşmayan yol  neye yarar
Herkes doğruluğu idda ediyor
Salih ameli yok kul neye yarar

İnsanlık İslamlık bir gülüm
Dini emirlere uysun her halin
Mevla’yı anmalı her zaman dilin
Hakk’ı zikretmeyen dil neye yarar

Mü’min olan doğru yola gitmeli
Dosdoğru olmayan kalbi netmeli
Fakire düşküne yardım etmeli
Sadaka vermeyen el neye yarar

İcabet etmeli ne derse amir
Bütün kusurları etmeli tamir
İnsan ı kamilin her yanı mamur
Dini yönden noksan hal neye yarar

Sözlerim şiirdir ve lakin haktır
Gerçi doğru söze kızan da çoktur
Çok çiçek bilirim kokusu yoktur
Terbiyesiz  açan gül neye yarar

Diyanettir her derdin ilacı
Kadir kıymet bilen başımın tacı
Haram yoldan gelen her şey davacı
Zekatı içinde mal neye yarar

Kul Ali kalbinde çoşsun imanın
Yakin hasıl eyle gitsin gümanın
İmana  sımsıkı tutun amanın
İmansız çağlayan sel neye yarar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder