30 Nisan 2014 Çarşamba

ADNAN KARAKÜÇÜK


KİMDİR: Siyasetçi. Gençlik ve Spor Bakanı.

DOĞUMU: Maraş’ta 1927 yılında  doğdu.

ASIL ADI: Ali Adnan Karaküçük.

ÖĞRENİMİ
İLK – ORTA: İlk ve orta okulu Maraş’ta,
LİSE: Liseyi Erzurum’da okudu.

ÜNİVERSİTE: Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesini bitirdi.

GÖREVİ VE YAPTIKLARI
1.  Serbest avukatlık ve hakimlik  yaptı.
2.  1961 Seçimlerinde Maraş milletvekili seçilerek Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne girdi.
3.  11 Aralık 1971 / 15 Nisan 1973 tarihleri arasında  Gençlik ve Spor Bakanlığı yaptı.
4. 1968 - 1980 Yılları arası Cumhuriyet Senatosu Maraş Üyeliği görevinde bulundu.
5.  Merkez Bankası Yönetim Kurulu üyeliği,
6.  Parlamenterler Birliği Yönetim Kurulu üyeliklerinde bulundu.

MEDENİ YAŞAMI: Evli ve 2 Çocuk babasıdır.

ÖLÜMÜ: 12.07.2005 tarihinde İzmir’de  vefat etti.

AÇIKLAMA
KARAOZAN / Eshabil KARADEMİR’in 
05 Temmuz 2011, tarihli  yazısında anlattığı   anısını ilginç olması nedeniyle alıyorum: 

“1971 - 1973 arası Adalet Partisinden Gençlik ve Spor Bakanı olarak kabineye giren ve rahmetli babamın da arkadaşı olan rahmetli Adnan Karaküçük Kahramanmaraş’a gelmiş ve
Boğazkesen caddesi üzerindeki Adalet Partisinin salonunda seçmenlerle bir araya gelerek, onların dertlerini dinlemişti.
Çiçeği burnunda bir gazeteci olarak, Rahmetli Karaküçük’e bazı sorular sormuş ve sorumun hemen ardından da” Sayın Bakanım, Sizi Kahramanmaraşlı Milletvekili olarak meclise gönderdi. Bakan oldunuz, Kahramanmaraşlı sizinle gurur duymaktadır. Ancak; şu anda siz vekil olarak seçmenin yani asılın karşısındasınız.
Vekil, vekâletini aldığı asıla çalışmaları konusunda bilgilendirme yapmak zorundadır.
Sizin vekil olarak asılın karşısına ceketinin ilikleri açık olarak çıkmanızı ise yadırgadım” demiştim.
Rahmetli Adnan Karaküçük, oturduğu yerden kalkıp yanıma gelerek, “ Asıl olan seçmendir bizler vekiliz, elbette vekil kendini seçenlere karşı ceket iliklemelidir. Sana teşekkür ediyorum. Aşırı sıcak yüzünden ceketimin iliklerini açtım”  demişti.
Aradan tam 40 yıl geçti ben yine eğilmeden bükülmeden konuşan ve soran aynı Karaozanım.
Rahmetli Adnan Karaküçük bu davranışı ile hala yüreğimin bir köşesinde yaşamaktadır.
Bu hatıratımı Asıllara ve vekillere örnek olsun diye yazma ihtiyacını hissettim.
Seçim sonrasında Kahramanmaraş Ak Parti Milletvekili, Mahir Ünal’a “ Sayın Ünal Kabineye girme ve Kahramanmaraş’a hizmet etme konusunda sizden ümitliyim” demiş ve , Sayın Mahir Ünal’ı ilk toplantısında yorumlamış ve tenkit etmiştim.
Sayın Mahir Ünal’ın daha sonraki karşılaşmalarımızda, tenkitim karşısında hiçbir serzenişte bulunmayışını ve tenkit ettiğim yönlerinin törpülenmiş olmasını görmekten de haz duydum.
Politikacı hazımkar olmalıdır.
Politikacı tenkitleri ve hakkında yapılan yorumları dikkate almalı ve yorumcunun haklı tarafı varsa, kendi noksanlığını gidermelidir.
Sayın Mahir Ünal;
Bildiğim kadarı ile siz Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın A takımındasınız.
A takımına da her babayiğit giremez.
Sözümü yineliyorum.
Ben kendi adıma gerek Kabinede olunuz,  gerekse kabine dışında kılınız sizden hizmet anlamında ümitliyim.
İnşallah Hizmete aç Kahramanmaraş sizinle bu fırsatı yakalar diyorum.
Sağlıcakla kalınız.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder