
KİMDİR
Bürokrat
/ Araştırmacı.
DOĞUMU:
Maraş’ta 1944’de doğdu.
ÖĞRENİMİ:
İlk ve orta öğrenimini Maraş’ta tamamladı. İstanbul Üniversitesi Hukuk
Fakültesi 3. Sınıfından geçiş yaparak Gazetecilik Yüksek Okulunu bitirdi.
KAMU
YÖNETİMİ: Yüksek lisansını Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsünde Kamu
Yönetimi üzerine yaptı. Harp Akademileri Komutanlığı Milli Güvenlik
Akademisinde üst düzey yönetici eğitimi aldı.
YÖNETİCİ:
Değişik illerde İl Özel İdare Müdürü olarak çalıştı. Yurtdışında yerel
yönetimler üzerine araştırmalarda bulundu. DPT’nin Mahalli İdareler
Komisyonunda görev aldı.
DANIŞMAN:
1992’de emekli oldu. Emeklilik sonrası İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclis
Üyeliği ve Meclis Başkanlığı yaptı. Birçok kuruluşta denetçi olarak görev aldı.
Belediye ve İl Özel İdareleri konusunda araştırmalar yaptı, eserler yazdı.
GÖREVİ
VE YAPTIKLARI
1. Trabzon, Ankara, İstanbul İl Özel İdareleri eski Müdürü,
2. İstanbul
Kadıköy, Fatih ve Büyükşehir Belediye Meclisleri eski Üyesi ve Büyükşehir
Meclis Başkanvekili,
3. Vakıflar
Bankası Genel Müdürlüğü Yönetim Kurulu eski Üyesi,
4. Türkiye
Belediyeler Birliği Eğitimcisi.
ESERLERİ
1.
İl Özel İdareleri Eliyle Köye Götürülen Hizmetler - 1979,
2.
İl Özel İdarelerinde İhale Mevzuatı - 1982,
3.
Açıklamalı İl Özel İdaresi Kanunu - 1987,
4.
Açıklamalı İl Özel İdaresi Mevzuatı - 1993,
5.
Belediye Meclis Üyeleri El Kitabı - 1997,
6.
Bir Neslin Anıları ve Siyaset Yönetimi - 2008’dir.
-----------------
BÜYÜKŞEHİR
BELEDİYE BAŞKAN ADAYLARI KRİTERLERİ
“Yönetime
talip olabilecek adayları belirlemek, parti açısından fevkalade önem
taşımalıdır. Bu manada adaylar için bazı kriterlerin ortaya konulması gerekir.
Maalesef son zamanlarda gelişen siyasi, idari, sosyal, ekonomik ve hukuki
olaylar, vatandaşı tedirgin edici haldedir. Vatandaş nezdinde siyasetçiyi
güvenilir, mutemet insan, adil ve hukuka bağlı insan durumuna getirmek mecburiyetindeyiz.
Bu takdirde, devleti yöneten siyasetçiye ve bürokratlara, vatandaşın güven
duyması ile devlet güçlenir, toplum istikrar bulur.
Mahalli
idare organlarına seçilenlerin (belediye başkanı, belediye meclis üyeleri)
davranış ve güvenirlikleri, toplumun siyasetçiye olan kanaatinin kaynağını
teşkil etmektedir. Demokrasinin ve siyasetçinin erdemi, hikmeti, fazileti
buradan başlamaktadır.
Büyükşehir
ve ilçe belediye başkanları ile belediye meclis üyeleri, özellikle büyükşehir
meclisine girecek adaylar için; aday belirlemede hangi usul uygulanırsa
uygulansın, aday adaylarını genel ve özel ilkeler doğrultusunda bir süzgeçten
geçirmek ve değerlendirmeye tabi tutmak herhalde yerinde olur. Aday belirlemede
ön seçim, kontenjan adaylığı, merkez yoklaması, teşkilat ve temayül yoklaması
usulleri ile aday belirleme yoluna gidilse de, mutlaka özel kriterlerin
aranması, siyasete, partiye kalite ve güç kazandıracağına inanıyoruz.
Sonuçta,
belediye başkanları ve belediye meclis üyeleri adayları (büyükşehir dahil);
*
Bilgi, tecrübe ve vizyonu ile belediyecilikte otorite,
*
Şefkati ve hizmetleri ile halkına hami,
*
Hukuka bağlılığı ve adaleti ile toplumun güvencesi olmalıdır.
Bütün
bunlar kaliteyi, standardı yakalayabilmek için geliştirilen bir düşünce ve
öneridir, tartışılabilir. Ancak bu dönem, memleketimiz için bir ATILIM dönemi
olmalıdır, bir fırsattır. 2023 Hedefleri için; 2014 yeni büyükşehir sisteminin
kuruluş ve geçiş dönemi sağlam zemine oturtulmalıdır. Hassasiyetimiz bundandır.
Uygulanabilirliği
yetkili makamların ve organların takdirindedir. Bizler sadece kabullenir ve
uyarız. Saygılarımla”
-------
KAYNAK
http://www.maraskimlik.com/guncel/buyuksehir-belediye-baskan-adaylari-kriterleri-h3513.html
-----------------
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder